• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

På rätt väg

Leo1

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
23
Poäng
86
Hej

Ville dela med mig om ngn kan och vill kan fixa detta som jag gjorde.

Som 23 åring har spelat bort ca 350tkr för 2 år sedan ..hamnade på kronofogden som nu efter 2år blev 576tkr.

Kronofogden drar sedan (1år) utmätning 4500 men så är jag gift (nu) och har fått barn så blev det omräkning nu i april och eftersom det är gemensamt inkomst som räknas så blev det nästan 11000 i utmätning som beslut gäller fr juni.(nu)

Då tänkte jag att jag skulle ringa till alla som jag har skulder till och försöka göra så att alla drar ärende från kronofogden så jag kan betala själv och göra upp avbet.plan med de.

Tänkte OK mycket pengar men det blir i 3 år och då kan jag betala flera små skulder inom 3år så ska jag bli fri från bet.anmärkningar och då kan jag ta ett samlingslån och bli fri inom 5 år.

Det var jobbigt att ringa men jag var fast besluten att fixa detta annars kommer aldrig bli fri.

Ringde i 2 veckor och det är 11st inkaso bolag och det var förhandlingar hit o dit.

Till slut gick alla på med men hade problem med Svea inkaso de ville absolut inte gå på med.

Till slut så fick jag svar fr Svea när jag ringde kanske 10e gången,
JA vi kan gå på med om du skickar underlag att alla har gått på med...
för de trodde inte att jag fixat 11 inkasso att gå på med att dra ärendena från kronofogden.

Så skickade jag till de och efter 4-5 timmar fick mail... blev det klart att de går också på att dra ärende från kronofogden.

Om ni kan och har vilja så det går till slut.

Nu är det bara att orka i 3år med alla räkningar och jag vet att nu kommer bli jobbigt men ser emot framtiden och aldrig mer spela.

Hoppas nu jag hjälpte ngn som kan ta initiativ som jag och lyckas göra samma som jag .

Här är de inkaso som jag hade och fixat avb.plan med

1. Marginalen
2. Svea
3. Intrum Sverige
4. Intrum invest
5. Swedish credits group
6. Canoxa
7. Alektum
8. Axactor
9. Ghotia
10. Sileo
11. Lowel

Känns mycket bätre nu när jag loggar in på kronofogden och ser saldo 0.
Vilken känsla.
Lycka till.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Bra jobbat, inte många som orkar ta tag i sånt som är så jobbigt.
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Grymt o kämpa o ta tag i saker trots man hellst vill blunda o somna om ,,,,bra jobbat
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Jag instämmer med de föregående ”talarna”... Bra gjort! Starkt att ta tag i surdegarna. Jag är imponerad över att du fick samtliga att dra tillbaka ärendena från KFM. Visar på skickliga förhandlingstalanger och en vilja av stål.

Kämpa de tre år som kommer så ska du se att du får ett schysst samlingslån på den summa som är kvar. Du får glädja dig åt att det kommer gå fort, även om det stundtals kan vara segt. Fortsätt att hålla dig ifrån spelandet och kämpa på så har du hela livet framför dig! Stort lycka till!
 

Leo1

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
23
Poäng
86
Hej !!
Tack för bra och kunniga människor här på sidan det hjälpte mig mycket ...har inte varit reggad men läste allt som gällde skulder osv.

Spelar inte på 2 år och tänker aldrig på spel och nu ska jag kämpa i 3 år och enligt uppgörelsenasom jag fick blir nästan alla skulder betalda på 40mån..

Har de flesta skulder på mellan 25-60tkr men bara 2 som ligger 1 på 85 och den andra på 145 så enligt avbplan så kommer bara de 2 bli kvar efter 40 mån.

Men efter 3år så kan jag ta samlingslån och betala allt tror kommer bli kvar ca 110tkr.

Blir tufft nu för kommer betala 16tkr varje månad men då vet jag att jag kommer bli skuldfri.

Tänkte på att om de drar 11500 i mån jag kan erbjuda lite mer men då var det några som frös ränta och några stoppade men det var bara en som gjorde att jag blev förvånad när jag ringde handläggare sa ok du betalar 2tkr dör att vi ska dra ärende fr Kronofogden och har du 12mån x en summa resten tar vi bort ..utan åt jag sagt ngt.

Så det finns både bra och jobbiga inkaso handläggare men till slut så fick jag alla med.

Tack för en bra sida med mycket kunskap.
 

Bilagor

  • image0.png
    image0.png
    411.8 KB · Visningar: 23
  • IMG-621198cd9b084ef37d3cead615f3b0c6-V.jpg
    IMG-621198cd9b084ef37d3cead615f3b0c6-V.jpg
    242.3 KB · Visningar: 22

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 306
Mottagna reaktioner
13 407
Poäng
8 917
Vad har du för månadskostnad på dessa 15 skulderna/lånen? Borde ju tillkommit lite upplägningsavgifter, inkassoavgifter och liknande. 16.000 låter "lite" ?

Men är så fallet är det ju kanon!
 

Leo1

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
23
Poäng
86
Hej Terry!!

Att svara på din fråga ja det stämmer som du frågar om de avgifter osv de finns men inte på alla.

Men om du läst jag skrev att jag förhandlade med de men har inte sagt vad...

Det är så att jag fick några att sänka räntan ..ngn att sänka fr hella belopp.
Så fr 576 så kom jag ner på 515 utan ngt det var bara att prova sig fram,erbjuda kortare betalningar osv

Jag har ex 50tkr skuld där är kapital på 22tkr och resten ränta 28tkr...

så kom vi överens om 42tkr på 30mån
Betala direkt 2 för att dra ärende från kronofogden resten 40tkr på 30mån...och där får man direkt 8-tkr rabbat osv.

Det var bara 3 som jag inte fick med på att sänka men fixat autogiro och lite billigare på så sätt.

Men allt som allt är jag nöjd och alla har skickat mig avbplaner hem och så har jag slutdatum på alla skulder utom de högsta som jag kommer ta samlingslån men de kommer också att gå ner med lika mycket på ca 50tkr ner inom de 3 åren så därför jag skrev 110-120tkr kvar efter 40mån.

3 inkasso gick inte med på ngt sänkning just nu med de så om jag sköter mig i 6mån då kommer de halvera räntan.

Jag är nöjd med alla sänkningar jag gjort men fan vad jag ringde varje dag för att få alla att gå på med och speciellt sänka räntor.. ta bort lite räntor under de 2 åren som jag hade utmätning

Har som du ser på bilden 15 ärende men det är 11 inkaso för några skulder är på samma inkasso så därför står 15 men 11 inkaso och de som jag har 2 ärende de är inbakade på en och samma och lyckades där också sänka lite.

Hur jag lyckats fattar fortfarande inte.
Jag hade jag tur på vem som svarar och det var faktiskt så att jag ringde varje dag och alltid ngn annan som svarade och det hjälpte kanske ..Vet ej

Mycket gjorde att jag kollat vad mycket de har fått
fr kronofogden och då gick jag på de summor och erbjud avbetalning men visste att det skulle gå mer men jag är nöjd.

Men så är det nu 16500 varje mån framöver.
Jag är 25 nu så tills jag blir 30 då är jag skuldfri och aldrig mer spela inte ens 1krona .tack o lov 2 år inget sånt.

Men till de som är liknande situation ta och testa,det kostar inget att prova rätta till dig och din situation...för det som man känner efter vet ej vilken känsla...jag loggar varje dag och ser saldo 0 kan inte tro att jag lyckats,men det är bara början.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Otroligt bra kämpat av dig. Man blir verkligen imponerad av ditt driv.
Jag hoppas att du står fast vid ditt val nu tills skulderna är betalda för du kommer aldrig få till en sådan uppgörelse igen om du missköter betalningarna. Lycka till.
 

Leo1

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
6 Juni 2020
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
23
Poäng
86
Det som var svårt är redan klart nu har min resa mot frihet bara börjat...
Första betalning gick i maj , så snart kommer den 2 betalning och sedan 34 till så är anmärkningarna borta.
Men det blir tufft med tanke på att man måste betala 16500 och har kvar 5-6tkr och frugans lön men jag måste klara mig åtminstone tills jag fixar de små skulder som kommer försvinna inom 12-18mån.
Då kommer jag hamna sedan på 10-12tkr/mån.
Så måste leva snålt för att det ska funka annars om jag låtit ha kvar skulder skulle aldrig vara fri och vem vet hur det kunde bli med familjeliv.
 

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
Det som var svårt är redan klart nu har min resa mot frihet bara börjat...
Första betalning gick i maj , så snart kommer den 2 betalning och sedan 34 till så är anmärkningarna borta.
Men det blir tufft med tanke på att man måste betala 16500 och har kvar 5-6tkr och frugans lön men jag måste klara mig åtminstone tills jag fixar de små skulder som kommer försvinna inom 12-18mån.
Då kommer jag hamna sedan på 10-12tkr/mån.
Så måste leva snålt för att det ska funka annars om jag låtit ha kvar skulder skulle aldrig vara fri och vem vet hur det kunde bli med familjeliv.


Jag förstår att det måste vara svårt men du har inte långt kvar tills du är helt fri från skulder. Även om det otroligt kämpigt nu så kommer du känna sådan lättnad när detta är över och att du under resans gång aldrig gav upp. Så det är bara fortsätta kämpa på och med ditt driv så kommer du klara detta galant :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp